Rok szkolny 2023-2024
- nawiązano współpracę z koordynatorem wojewódzkim Panią Ireną Rogala,
- powołano szkolnych koordynatorów Szkoły Promującej Zdrowie: Pani Justyna Skąpska i Pani Lena Frątczak oraz zespół do spraw promocji zdrowia, w skład którego wchodzą wszyscy nauczyciele oraz pracownicy administracji i obsługi,
- wykonano wstępną diagnozę potrzeb i zasobów środowiska szkolnego mającą na celu ustalenie problemów priorytetowych.
1. Problem priorytetowy do rozwiązania:
Niewielka część uczniów przejawia zainteresowanie aktywnością fizyczną w czasie przerw w szkole oraz w czasie wolnym.
a) Krótki opis problemu priorytetowego
Przeprowadzona diagnoza wykazała, że niewielka część uczniów przejawia zainteresowanie aktywnością fizyczną w czasie przerw w szkole oraz w czasie wolnym. Potwierdziły to obserwacje i opinie nauczycieli, pracowników obsługi i rodziców.
b) Uzasadnienie wyboru priorytetu
Na podstawie wyników badań zespół dokonujący diagnozy uznał, że brak aktywności fizycznej wpływa na negatywne samopoczucie, sprawność fizyczną, koncentrację, relacje społeczne uczniów naszej szkoły. Istniej potrzeba podjęcia działań dla zminimalizowania tego zjawiska. Wyboru priorytetu dokonał zespół promocji zdrowia i został on zaakceptowany przez radę pedagogiczną.
2. Główne przyczyny problemu:
a) Przebywanie zbyt dużej liczby uczniów na korytarzach przyczynia się do powstawania konfliktów, zaczepek słownych, przepychanek.
b) Brak potrzeby spędzania przerw na świeżym powietrzu.
3. Rozwiązania dla usunięcia przyczyn problemu:
a) stworzenie warunków i możliwości aktywnego spędzania przerw oraz aktywnego spędzania czasu wolnego z rodzicami.
b) włączenie uczniów do planowania organizacji przerw i ustalenia zasad zachowania się w czasie ich trwania.
c) organizacja imprez środowiskowych, dotyczących aktywności ruchowej.
Opracowano PLAN DZIAŁAŃ na bieżący rok szkolny.
PLAN DZIAŁAŃ w roku szkolnym 2023/2024
CEL: Zwiększenie aktywności fizycznej wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.
Kryterium sukcesu: Zwiększenie odsetek uczniów, którzy włączają się w aktywność fizyczną podczas przerw oraz innych zaproponowanych działań o charakterze ruchowym w szkole oraz w czasie wolnym.
Sposób sprawdzenia czy osiągnięto cel (sukces):
1. Co wskaże, że osiągnięto cel?
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów i nauczycieli, wywiady z rodzicami, pracownikami obsługi, obserwacje zespołu promocji zdrowia.
2. Jak sprawdzimy, czy osiągnięto cel?
Analiza wyników ankiet, wywiadów i obserwacji.
3. Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel?
Wskazani członkowie zespołu promocji zdrowia, czerwiec 2024 roku.
Zadania na rok szkolny 2023-2024 (Plan)
Zrealizowane zadania:
Spotkanie higienistek stomatologicznych
Konkurs fotograficzny – Spacer rodzinny
Spotkanie z trenerem personalnym
Spotkanie z policjantką – Bezpieczne wakacje.